Hoe gaat Helpdesk Aanbesteden om met de ontwikkelingen rond het Coronavirus?

Helpdesk Aanbesteden heeft haar live open inschrijf opleidings- en trainingsactiviteiten weer hervat in lijn met RIVM richtlijnen. De toch al kleine groepen (max 15 deelnemers) zijn nu verder verkleind tot maximaal 10 deelnemers terwijl de trainingsruimte is vergroot. Daarnaast heeft de trainingslocaties Corona-protocollen opgesteld om de activiteiten weer te kunnen hervatten binnen de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Tot slot doen we een beroep op alle deelnemers en docenten om zich te houden aan de Corona ‘basisregels voor iedereen’ en het Corona-protocol van de betreffende locatie. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.

De ontwikkeling van het Coronavirus en de bijbehorende overheidsmaatregelen laten zich moeilijk voorspellen. Daarom wordt 1 week voorafgaand aan de activiteit definitief bepaald of deze doorgaat of niet. Als deze niet doorgaat, dan informeren we de deelnemers daarover tijdig. In alle gevallen zet Helpdesk Aanbesteden zich maximaal in om bij niet doorgaan van de activiteit, deze op een later moment alsnog te verrichten.

Helpdesk Aanbesteden stelt hoge eisen aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Zowel voor opleidingen en trainingen willen wij dan ook een veilige en gezonde omgeving bieden aan al onze klanten, bezoekers, cursisten, trainers, docenten en overige medewerkers. In dat kader speelt het Coronavirus uiteraard een rol. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het Coronavirus op de voet en maken hierbij keuzes, waarbij wij ons laten leiden door de (aangescherpte) richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. 

Vragen en antwoorden 

  • Hoe gaat Helpdesk Aanbesteden om met het Coronavirus (COVID-19)? 
    Net als veel organisaties houden wij de berichtgeving rondom het Coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen wij de richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM (zowel de nationale als de regionale adviezen (specifiek voor Noord-Brabant)). Dat doen wij zowel intern (op het kantoor) als extern (thuis of elders). Deze leiden onder meer tot zowel aanpassingen van ons normale gedrag (met maatregelen zoals geen handen schudden) als acties op basis van de bekende symptomen (zoals thuis blijven en de huisarts raadplegen).
  • Gaan de geplande Helpdesk Aanbesteden activiteiten gewoon door? 
    Helpdesk Aanbesteden zal haar klassikale open inschrijf opleidings- en trainingsactiviteiten tot 1 juni niet verrichten. Helpdesk Aanbesteden volgt daarbij de richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM. Door gewijzigde richtlijnen hervatten we vanaf 1 juni a.s. weer klassikale open inschrijf opleidings- en trainingsactviteiten. 
  • Wanneer kan ik weer klassikale opleidingen of trainingen volgen?
    Vanaf 1 juni a.s. hervatten we weer de klassikale opleidingen en trainingen. Deelnemers aan trainingen die we eerder hebben opgeschort worden door ons benaderd.     
  • Als de trainingsactiviteiten op fysieke locaties weer worden hervat, welke corona-maatregelen worden er dan genomen? 
    Helpdesk Aanbesteden volgt strikt de maatregelen van de overheid en het RIVM en stelt ook die eisen aan de trainingslocaties. We staan in nauw contact met alle locaties waar fysieke lessen gepland worden. Alle locaties hebben inmiddels corona-protocollen opgesteld om de activiteiten weer te kunnen hervatten binnen de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Dit betekent dat er een hygiëne beleid is, een maximale groepsgrootte en fysieke opstelling per ruimte om 1,5 meter afstand tussen deelnemers en docenten/trainers te kunnen garanderen. Maar ook dat de entree en de lunch ook op een veilige manier ingericht zijn. Daarnaast doen we ook een beroep op het naleven van de maatregelen door de docenten, trainers en deelnemers.
  • Krijg ik mijn geld terug, nu Helpdesk Aanbesteden heeft geannuleerd? 
    Helpdesk Aanbesteden heeft op zich geen activiteiten geannuleerd. Wij volgen de richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM, en hierdoor zijn wij genoodzaakt om onze activiteiten op te schorten naar een andere datum, zodat deelnemers op die datum alsnog deel kunnen nemen aan de activiteit van Helpdesk Aanbesteden.
  • Wat zijn de richtlijnen voor mij, als deelnemer aan een training?
    Fysieke activiteiten zijn opgeschort tot 1 juni. Als activiteiten weer zijn toegestaan zal Helpdesk Aanbesteden haar deelnemers tijdig informeren over hoe zij moeten handelen, geheel in lijn met de dan geldende richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM.
  • Wat moet ik doen als ik mijn deelname aan een activiteit van Helpdesk Aanbesteden, die vanaf 1 juni is ingepland, wil uitstellen of annuleren? 
    Helpdesk Aanbesteden spant zich maximaal in om alle geplande activiteiten voor haar deelnemers vanaf 1 juni door te laten gaan, uiteraard binnen een veilige en gezonde omgeving. Mocht je desondanks deelname aan een activiteit in juni of later willen verplaatsen of zelfs willen annuleren, dan is dat mogelijk. Neem in dat geval contact op met ons op (070-8895069 of info@helpdeskaanbesteden.nl. Indien er bij een verplaatsing onverhoopt nog geen nieuwe datum bekend is, dan word je tijdelijk op een wachtlijst geplaatst en zal Helpdesk Aanbesteden je direct informeren zodra er een nieuwe datum is gepland. In het geval van annuleren gelden onze algemene voorwaarden.

Helpdesk Aanbesteden volgt de ontwikkelingen en het beleid van het RIVM op de voet. De informatie op deze pagina kan daarom wijzigen. Raadpleeg deze pagina daarom regelmatig voor de laatste informatie. 

Bij het samenstellen van deze webpagina is de grootste mogelijke zorgvuldigheid in acht genomen. De mogelijkheid bestaat echter dat bepaalde informatie op enig moment niet meer juist of onvolledig is. Helpdesk Aanbesteden staat niet in voor de actualiteit, juistheid en volledigheid van de op deze webpagina aangeboden informatie en is in geen geval aansprakelijk voor schade die ontstaat door gebruikmaking van de op deze website aangeboden informatie.